Sömnlös&film

Ja sömnlös natt här i Haparanda, men då är det som vanligt då. Skämt åsido men det börjar bli till en vana att man inte sover på nätterna längre, inte dagarna för den delen heller. Nåväl.. Snart är det skola och jobb som gäller då måste man ju kunna sova. Hoppas jag då iallafall. Nu när jag inte kunde sova så valde jag att titta på en film som jag då kanske möjligtvis skulle somna till men så var det icke. Filmen jag kollade på var den svenska "Jag saknar dig" som handlar om två enäggstvillingar, Cilla och Tina. De är två vanliga systrar, dock så är Tina lite populärare än Cilla och hon kallar Cilla omogen.. En dag så dör Cilla, filmen handlar om livet för Tina efter Cillas död. Djup film, tragisk och omskakande men även en väldigt fin och välgjord film.

Den kan jag rekommendera till er alla. Dock så kommer jag nog inte att kunna sova nu efter filmen, nog väcker den tankar ändå fast man inte har varit med om något liknande själv. Meeen, vad ska ja göra nu. Kolla en till film kanske, eller filosofera. Lite folk inne på facebook iallafall som man kan sitta och prata med.


Studentbalen 2010 . Minnen för livet <3

Puss & Kram alla fina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0