Dröm..

Ja, det kan man verkligen säga. Ibland tror jag att jag drömmer. Jag är i Stockholm. Bor i Sveriges kungliga huvudstad. Jag har fått underbart fina vänner och nya bekantskaper. Jag pluggar opera. Arbetar som serivtris på en av Stockholms ledande cateringfirma. Pluggar även till jourtjej på Stockholms tjejjour. Allt det här, trodde jag inte för 2 år sedan, att jag skulle flytta till Stockholm. Och framför allt att jag skulle börja plugga opera, huhu nej verkligen inte. Mycket kortfattat så kan man säga att jag lever min dröm, och kommer att fortsätta med det! Allt efter mina egna villkor, jag kan göra det jag själv vill och känner för. Allt är så enkelt. Precis så, så vill jag att det ska kännas!  Friheten av att kunna bestämma själv, ta egna beslut - lätta och även svåra beslut. Det är känsla det! Känns som att jag jagar en massa vuxenpoäng här, och det blir väl så, att man blir mognare med tiden, fast ibland så tvekar jag faktiskt på det också! Haha :)


Kakis @ Josefina, Djurgården. Sommaren 2011.

Helgen har varit relativt lugn. Ett besök på akuten förgyllde i princip hela min söndag, kul liv. Men för övrigt så har den varit bra. Jobbade hela lördagen, och efter jobbet gick jag och min sötmos Delphine till Sturehof och åt middag, det var smaskigt. Massor med uppdrag nu, och föreläsningar, sen har jag skolan o allt :) Det är så skönt! Att man har saker att göra, blir så rastlös annars. Veckan är redan planerat, ut i minsta detalj! På fredag så kommer min kusin Jessica till huvudstaden! Vi har inte setts på, vet inte hur många år! Skall bli jättekul! :) Imorgon är det ingen skola, pga vår operalärare är sjuk. Dock så är det ju Körakademin på kvällen!
*
Jag skulle inte ens vara hälften utan det jag gör.
PUSS

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Åh sötnos! :) saknar dig!

2011-09-19 @ 09:42:49
URL: http://beatriiicej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0