mardrömmar

Ingen trevlig morgon nej icke sa nicke, vaknar och kollar ut: det enda man ser är stora snöflingor. Whaat?! Det kan ju inte vara sant tänker man då, gnuggar sig i ögonen och tittar ut igen, det snöar faktiskt. Nej usch och fy så deprimerande alltså. Det slutar inte heller?! Jag som skulle ut och promenera eventuellt jogga, då skiter jag i det totalt för jag skall inte bli helt äcklig utav snön heller. Jag hataaar snö, iallafall här i Stockholm. Dock så hoppas jag att det är snö när jag kommer hem för då kan jag åka skidor! Det saknar jag jättemycket.. Åka skidor på isen med solen som värmer ens ansikte, det är jättemysigt.   

*

Drömde mardrömmar inatt igen, gahh! Nog för att det var ett tag sen jag drömde mardrömmar så brukar jag aldrig drömma så ofta som jag gör nuförtiden.. Denna gången handlade det om knark igen (jäkla kurslitteratur), dock så jobbade jag som någon slags polis och skulle gripa en massa ungdomar på en gammal skolgård. En av mina kollegor blir knivhuggen och förblöder, de andra två skjuts till döds av två äldre personer som då troligtvis var de som langade till dessa fem ungdomar. Sen var det bara jag kvar som polis som fanns i livet. Jag har suttit gömd bakom en av polisbilarna när jag har hört hur de dödade mina kollegor, de hade inte märkt mig alls tills de såg att det bara låg tre stycken poliser på marken, de räknade ju ut att vi hade varit fyra stycken poliser eftersom en polis oftast inte brukar åka själv i bilen.. Så de började leta runt området och samtidigt som de alla hade ryggarna emot mig så försökte jag komma in i en av polisbilarna men då upptäckte en av de fem ungdomarna mig och skriker till de andra, då vänder jag drastiskt färdriktning emot skogen som fanns runtom. Jag sprang, snabbare och snabbare tills jag kommer till världens brantaste backe. Försöker ta mig upp men det går sakta, alla kommer ikapp mig. Någon drar i mitt ben och får ner mig på marken. "Jävla snutjävel" hör man någon ryta i bakgrunden. Han som står ovanför mig har bara ett öga, hans tänder är nästan svarta. Han kollar in i mina ögon, spottar på mig och tar fram sin pistol. Laddar och trycker den emot min tinning. Sen vaknar jag. Kallsvettig och alldeles andfådd. Den drömmen var så otroligt verklig. Usch fyfan! Försöker förtränga drömmen hela tiden men man tänker hela tiden på paniken man hade när man kände den kalla pistolen emot sin tinning, huga :(

*

Jag läste just på Aftonbladet att de nu har avlivat de tre övergivna björnungarna.. De gör mig både ledsen och arg. Varför vänta till sista minuten med såna saker?! De kunde ju ha räddat dem direkt.. Ni som inte då vet vad det är jag skriver om så var det i fredags en liten pojke som var ute och åkte skidor med sin skola i en backe i Funäsdalen, Härjedalen. De skulle åka över ett hål i snön och den första pojken klarade det, men inte Olle, som pojken heter, han åkte in i björnens ide. Pojken klarade sig med bitmärken på benen och rivmärken på ryggen. Helt otroligt... Som det stod i artikeln så undrade Olle varför inte björnmamman hade dödat honom direkt, men hon ville nog bara skydda sina ungar och förstod kanske att Olle inte var något vidare hot för dem. Vad vet jag.
Läskigt sånt här, de som är ansvariga för skidanläggningen borde kanske ha kontroller då och då i backarna, då kanske inte sånt här skulle hända. Liksom, ett björnide i en skidbacke? Whaat... Nu är jag bara så upprörd med tanke på björnungarna. Mamman lämnade dem okej, det förstod vi. Men varför gjorde inte de något för att rädda björnungarna? De väntar istället tills idag och låter dem plågas så länge och sen väljer att avliva dem. De kunde ju antingen ha tagits omhand genast eller avlivats direkt då på plats... De skulle ha kollat upp björnungarna direkt... Det gör ont att läsa om sånt här. :( Än en gång så får djuren lida på grund av människan, det är så fel. Snart har vi väl inga vilda djur kvar. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12801042.ab  

*

Dagen bjuder på en massa pluggande, nu gäller det. Måste även springa några ärenden på Nacka forum känner jag, är i starkt behov av att gå till några klädaffärer och sen besöka apoteket. Om man orkar röra på sig vill säga. Bläääeh för vädret och för min förkylning som håller på att bryta ut, känner mig så otroligt hängig. Men mest är det nog för att jag är så upprörd och förbannad för björnungarna tror jag. Känner för ett träningspass typ NU så att jag kan ta ut alla mina aggressioner. Men nej så går ju inte det eftersom jag håller på att bli förkyld. Jojo gahh.
Äh, shit happens. Liksom jag kan inte göra något åt det nu eftersom det redan har hänt, men man kan förhindra att det händer igen.



Nu skall jag aktivera mig!
K Y S S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0