Karjalan piirakka <3

Uuh what a day! Fick ett samtal av Linn idag när jag gick runt och strosade på Nacka forum! Hon ville bjussa mig på lunch och absolut så sa jag ja eftersom jag vill se hennes och Karros nya lägenhet, den var jättefin! :) Hihi... Jag blev bjuden på tortellini, nami nami det är så gott, och så avokado till det. Satt och pratade en stund, sen begav vi oss mot Hötorget till Hötorgshallen för att köpa KARJALAN PIIRAKKA (finska piroger)!! NAMI NAMI NAMI NAMI :) Äntligen, jag har saknat de så otroliiigt mycket. Köpte både rispiroger OCH potatispiroger! Mmmmm. Och sen även torkade tranbär och torkad ananas. Men bäst av allt - finskt godis - ÄSSÄ MIX <3 Nu är jag glad igen eftersom jag känner mig lite mer som hemma när jag har allt sånt här :) Hihihi... Sen köpte jag även hem till Haparanda bordsunderlägg till mugg/glas. Jättefina från Indiska! I love them :) Kan tipsa er alla om de finska pirogerna! Ett utmärkt mellanmål, man blir jättemätt på det! Sen, om man vill lyxa till det lite kan man värma de i mikron och sen bre på lite smör på dem, eller världslyxen: Äggröra! Det är det godaste som finns på rispirogerna <3


Rispirog

*

Ja, och nu mer till någon lite allvarligare.. Läste att det har varit rån på Swedbank i Kalix i eftermiddags , det var mer än vad jag visste.. Fast, man är ju ändå hyffsat långt bort så hur skulle jag kunnat ha vetat det om det inte vore för alla mina underbara vänner på facebook eller aftonbladet, yey. När något sånt här händer så känns det som att man blir berörd ändå fast man inte själv är i närheten, men min syster hon bor i Kalix, och mamma och pappa bor i Haparanda som bara är ca 25 minuter bort från Kalix, där även alla mina underbara vänner och bekanta bort.. Så, visst blir man berörd.  http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8650383.ab 

*

Imorgon är det dags för Gävle igen. Har varit en sväng förbi biblioteket och hämta ut böcker jag reserverat för ett X antal månader sedan. Woho, det går ju jättesnabbt det här - världens jävla snigelfart. Nu har jag iallafall det jag behöver för att börja med den andra studieuppgiften. Då har jag ju laddat upp med finska piroger inför morgondagens tripp, även torkade tranbär men dock så har jag inte hunnit köpa tranbärssaften ännu! Det måste jag göra nu ikväll, affären stänger om två timmar. Här nedan ser ni en sliten Karin, väldigt väldigt stressad men försöker hålla minen :)

*


♥ Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow ♥

*

Nu pluggahh...
K Y S S

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du ser väl inte sliten ut. Jättefin, tycker jag. Pussar.

2011-03-02 @ 19:40:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0