Rovaniemi&tomten

Tjoho! Åkte tidigt imorse iväg till min kära farmor Tuulikki som bor i Rovaniemi. Och barn, vet ni vem mer som bort där?! Tomten. Wow... Har haft en helt underbart trevlig dag med familjen. Vi strosade runt lite i Rovaniemi och besökte även Polcirkeln - Tomteland! Mysigt ställe det där tycker jag, var där väldigt mycket när jag var yngre. Minnen, fina minnen.. :) Köpte lite souvenirer till några personer som aldrig har varit där så, hoppas de blir glada! Det var jättemycket folk där, mest från Italien och Ryssland, men även Sverige och Finland. Alla var helt crazy, sprang hit och dit medans jag som värsta pensionären gick där lugnt och sansat iklädd världens alla kläder för att inte frysa, vilket jag gjorde ändå pga att jag fortfarande är sjuk.. Vi gick aldrig och hälsade på tomten, fast jag ska säga att jag nästan var sugen, hehe. Har massor med år, när jag dock var yngre, fotat mig tillsammans med tomten. Fina fotografier, då både tillsammans med kompisar jag varit där med och även min familj. Som avslut på denna braiga dag åkte vi in till Rovaniemi igen för att äta lite mat, vi stannade till vid en kinarestaurang, och även fast jag inte direkt är hungrig alls nu så fick jag ner lite mat iallafall :) Smaskigt!


Bro i Rovaniemi: Jätkänkynttilä (Luffarljus)

Nu sitter jag hemma igen, äter morötter och ska kolla på någon bra film innan jag går och lägger mig! Vi får se vad morgondagen bjuder på, ifall jag är lite piggare så jag massvis med planer! NAJS :)
KYSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0