Högskola&lipizzaner!

Det går bra nu!

Igår var det första dagen på högskolan i Gävle! :) Åkte med tåget vid 7,25 mot Gävle. Det kändes som en evighet och jag var så otroligt otroligt trött men jag vågade inte somna för då skulle jag missa stationen i Gävle, så jag satt där och förbrilt försökte hålla mina trötta ögon öppna, och på sätt och vis så lyckades jag. Fast kanske inte på det sättet jag hoppades.. En äldre man satt bredvid mig och så plötsligt kläcker han ur sig: "Mår du bra? Du ser lite svimfärdig ut, ska vi ringa ambulansen..?" HAHA. Hoppsansa, det var ju inte direkt så min dag skulle börja. Jag tackade honom för att han var så uppmärksam men sa då att jag bara var olidligt trött. Mannen skrattade och lutade sig tillbaka i stolen, 5 minuter efter det så hörde jag världens snark, lyckosten fick iallafall sova... Ja, jag missade inte hållplatsen så väl påväg från tågstationen i Gävle så märkte jag att det var glashalt överallt.. Great great. Min första tanke var då att jag aldrig någonsin skulle ta mig fram till högskolan utan några benbrott, men jag trippade runt där med mina klackar och klarade mig både utan benbrott och hjärnskakning! Men dock så tror jag inte att Gävleborna har upptäckt sanden än ... Väl inne på högskolan så ja, haha.. Var man ju något lost, inte så lite heller.. Det stod bara 51:217, och jag trodde typ hela det där var namnet på klassrummet jag skulle till, men icke sa nicke.. 51 stod för byggnaden, 2 för våningen och 17 för rummet, tur att jag frågade i receptionen annars hade jag ju virrat bort någon helt annanstans... Men väl när jag var på plats i klassrummet så gick allt som en dans på rosor. Läraren är verkligen toppen och ämnena vi tar upp är så otroligt intressanta, tiden bara flyger iväg. Dock så fann jag ingen lunch, så jag åt både lunch och middag kl. 10 på kvällen, not so good.. Next time: Matsäck! Har tonvis med plugg till nästa träff, yey.


Högskolan i Gävle

Idag så har jag varit i Västerhaninge och umgåtts med två jättefina lipizzanhästar :) Jättejättefina hästar.. Blev förälskad vid första ögonkastet, verkligen. De två är helt olika, men jättesnälla. Resan dit var väldigt lång, först buss från Nacka till Slussen, sen tunnelbana från Slussen till T-centralen, från T-centralen med pendeltåg till Västerhaninge, från Västerhaninge med buss 847 till Gryt. Men resan var värd det, absolut!! På morgonen när jag åkte dit så var det typ snöyra ute, men senare under dagen så blev det solsken, fast det blåste rätt så jäkla kallt men solen värmde en hel del. Jättefint och mysigt stall var det också, med många fina hästar. Både då i stallet och på lösdrift. :)


Lipizzaner

Nä, nu skall jag göra kväller! Imorgon plugga typ hela dagen, och senare på kvällen umgås :)
PUSS

Kommentarer
Postat av: Maria

ooh! Jag har varit där! Tävlade typ 1 km bort i konstfilm. i pausen gick jag dit o kollade om dom hade en filmkurs ( rykten) men de hade dom inte... =P

2011-02-05 @ 00:17:05
URL: http://katapultstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0