Audition&promenad

Har haft en lååång dag, väldigt rolig men intensiv. Men inte klagar jag för det inte, nej nej snarare tvärtom! :) Det är så här det ska vara, jag vill ha saker att göra hela tiden! Annars blir jag så otroligt rastlös, gah! Hade en audition idag för en musikal, jag var typ borta i nästan 11 timmar härifrån mitt hem i Nacka. Det är liksom så det skall vara, tro det eller ej! Jag åkte in tidigt till stan så jag hann fixa lite grejjs innan jag åkte ut till Kulturama där min audition hölls. Jag tog bussen härifrån hållplatsen i Nacka till Slussen, där jag tog gröna tunnelbanelinjen till Gullmarsplan, där bytte jag till tvärbanan som går mot Sickla Udde, men då hoppade jag av på första stoppet som nämligen är Mårtensdal. Väl framme så får man gå en bit för att komma fram till Kulturama men det gjorde absolut ingenting för det har varit riktigt vårväder här i Stockholm idag om man bortser från de friska vindarna! Soligt som bara den och nollgradigt, det gillar jag starkt! Väl framme vid mitt mål satte jag mig ned och pustade lite eftersom jag stressade som vanligt, väntade in de som skulle öppna rummen vi skulle vara i och satte mig där och chillade tills vi skulle registrera oss. Jag fick nummerlapp 4, skönt att vara så i början, vissa hade ju typ nummer som var över 20 till och med, undra hur länge de fick stanna förresten... Jag gick ju iallafall relativt tidigt tycker jag.



Vi började med att byta om till våra träningskläder och sen värmde vi upp, alla för sig men jag fick med mig några som ville värma upp i grupp. Roligare att göra saker tillsammans ju, inte är man väl någon enstöring, dah. Vid ca kvart över tio så började vi dansa, första dansprovet var då. Andra dansprovet efteråt, vi dansade i ca 3-4 timmar?! Det var jättekul, mycket koreografi osv eftersom det är showdans. Man blev så otroligt glad :) För alla er som sett filmen Hairspray, ni förstår vad jag menar med showdans. Jag tog in koreografin relativt snabbt så hade inga problem, vissa grejjer gick rätt så snabbt men, klarade det. Sedan hade vi en kortare pause och så började vi med sångproven... Det var helt underbart kul! Så härligt gäng har jag inte varit med om som de var som höll i auditionen. Väldigt öppna och glada prickar! Jag sjöng låten "Someone like you" och sedan en annan jazzlåt, "All that jazz" som är från musikalen Chicago som en av dessa personer hade översatt till svenska, riktigt svängig! Sedan, ja då var det klart :) Skall få svar senast onsdag, hoppas verkligen jag får en roll! :)



Sedan tog jag en promenad med Linn, Delphine och Isabel på djurgården. Det var riktigt mysigt och perfekt väder för det verkligen! Haha..dock så fungerade inte våra planer, de fik vi besökte var stängda fortfarande, och sen väl när vi hittade ett fik var vi tvungen att gå runt halva djurgården för att komma dit eftersom de stängt av den förbaskade gå-bron.. Det var mer av en restaurang och dit går jag aldrig mer eftersom personalen var helt jäkla borta i huvudet, sådär ska man då verkligen inte behandla sina kunder, men girls - nu vet vi! Efter det så tog jag och Delphine en promenad till Slussen där vi skiljdes åt och jag tog bussen hem till Nacka igen. Skönt att bara slappa nu faktiskt :) Härligthärligt!

Morgondagen är också fullspäckad så jag borde typ gå och sova nu. Skall på två möten i City och senare skall jag besöka en kör som jag kanske skall börja sjunga i :) Kören heter Collage. Får se vad som händer! Även så måste jag plugga också, tralala. Nu läser vi om kriminologi, så otroligt intressant! Jag pluggar i princip när som helst för att jag tycker det är så intressant ämne! Nu skall jag kolla en film, sen går jag och lägger mig :)

KYSS och night

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0