Mysterious

Trevlig dag idag, har träffat några underbara människor som har förgyllt min dag och fått mig på toppenbra humör! Härligt :) Kvällen tillbringade jag med min väninna Isabel, vi åt gott och sedan kollade vi på den nya filmen Black Swan, gahh nej gud så obehaglig film. Jag blir helt konstig när jag kollar sånadär psykologiska filmer, jag klarar helt enkelt inte av dem. Uscha nej jag är typ rädd :( Skall aldrig någonsin i hela mitt liv se den filmen igen, just so you know. Jag kommer definitivt drömma mardrömmar om filmen inatt eller så kommer jag inte kunna sova alls. Vet inte vad som är bäst faktiskt. Vet dock inte heller om jag skall skratta eller gråta, man inbillar sig en massa saker, oh no. :( Får se hur det går... Har musikalträning klockan 10,00 och tänkte ta mig en morgonjogg imorgon bitti innan träningen så då skall jag väl upp vid 06,00, låter bra det! Skall lägga mig i sängen och kolla på Happy feet innan jag somnar så kanske jag kommer på bättre tankar :)

Tänk dig en dröm som du har, som du verkligen vill uppnå och sträva efter för att komma dit, så kan du helt plötsligt inte det.. Hur skulle Du reagera? Det är sorgligt när drömmar går i kras. Drömmar som man haft en väldigt lång tid, som helst plötsligt bara inte finns där längre.. Tyvärr så händer det, och man kan inte göra något åt det. Då känner man sig verkligen deprimerad. Om det verkligen är något som Du har strävat efter i hela ditt liv så blir det beskedet att du inte kan uppnå din dröm ett trauma. Faktiskt så blir de det, ett trauma i sig. Hemskt hur det kan vara egentligen. Man känner sig mindre värd på det sättet.. Smulorna av de drömmar som gått i kras i mitt liv kommer jag alltid att bära med mig. Mest av allt en stor dröm som jag haft som gick i kras rätt så nyligen och som jag har sörjt väldigt mycket.. De finns där i mig, påminner mig om det som var. Men hindrar mig inte att hoppas och drömma om det som komma skall. Man får inte tappa hoppet fastän ens dröm/drömmar går i kras. Man får söka nya spår som leder till nya drömmar, så är det. Lättare sagt än gjort - jag vet, men man måste ha nya mål att sträva efter. Ingen idé att sitta och deppa och tänka över den dröm/drömmen som gick i kras, utan blicka framåt och söka sig till nya möjligheter, för de finns alltid. Man måste bara gå vidare och öppna sina ögon.




Livet är inte lätt, men det är för kort för att må dåligt! Sträva framåt, allt löser sig tillslut!
K Y S S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0