fyfan för tåg

Kände redan imorse när jag vaknade att mitt humör var helt fucked up. Jag höll på att försova mig, försökte smink mig men det gick inge vidare för att jag var så trött. Som ett extra plus i kanten på denna "underbara" dag så skulle det ju såklart regna. Great life, tänker man ju då. Jag packade motvilligt min väska och åkte in till centralen för att hoppa på mitt tåg. Så mycket äckligt folk som bara gick ivägen för mig hela tiden, höll på att få ett och annat psykbryt men jag lyckades hålla mig i skinnet, just och just. Innan jag hoppade på tåget så var de nå folk som stod och delade ut årets glassnyheter i centralen, jag fick en twister och kände mig glad för en kort stund - tills jag smakade på den. Bläää och uäk vad äcklig, det skall vara den gamla hederliga twister om man skall äta twisterglassen, den här smakade pyton och så var det nå slem på den. Så där försvann hoppet om att bli gladare. Väl på tåget til Gävle så däckade jag och sov rätt så bra, tror jag(??) ingen aning, vaknade upp med världens värk i nacken eftersom jag typ höll på att bryta huvudet. Jag kände mig så allmänt less så jag hade ingen lust att ens kliva ur tåget, men antog att jag var tvungen att göra det. På bussen till skolan fick jag en klump i halsen, kände att jag verkligen inte orkade gå dit men, jag gick ändå och det var helt okej. FAST(!) vi slutade redan klockan 14 och jag hade beställt biljett till klockan 17 OCH återigen så blev jag förbannad och frustrerad. Med bestämda steg gick jag till tågstationen i Gävle, men såklart då så var det storm ute... Som tur är så har jag så snälla kurskamrater så jag fick skjuts. Annars hade jag blåst omkull, så kraftiga vindar var det. Jag köpte mig en ny biljett så att jag åkte 15 istället för 17. Glatt satte jag mig ned och väntade på tåget som ankom till stationen en kvart innan avgång, satte mig till rätta i tåget och somnade. Vaknade upp i Uppsala igen, fullsatt i tåget, läser igenom sms som jag fått då jag sov. Plötsligt så hörs det i högtalarna att vi tyvärr måste stanna i Uppsala ett tag eftersom det är problem med strömmen i centralen i Sthlm. Okej, tänker jag. Det kan ju inte ta så länge... HELVETE att det gjorde, vi satt i Uppsala i hela 3 TIMMAR för att vänta på att få åka in till Sthlm City, men icke sa nicke, det fick vi inte göra, istället fick vi byta från ett annat tåg till ett tåg som gick förbi Arlanda. Hela det tåget packades med folk så tillslut stod vi alla som packade sillar. Uäk säger jag bara. Vi kom äntligen fram till Arlanda efter många om och men och tog en flygbuss in till City... Då var klockan närmre 20,40. Jag skulle egentligen ha kommit till Sthlm City 17:44 men nej, nu kom jag tre timmar senare istället. Så jäkla less. Fyfan. Direkt från Cityterminalen till musikalträningen också, kom hem till Nacka NU. Har varit igång i 17 timmar..

Förbannad? Ja lite smått ... ( MYCKET ).
Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag slutade jobbet i Stockholm kl 16. Jag kom hem till Uppsala 23.30. Också "lite smått" "inte så glad". Fy fan alltså.

2011-04-08 @ 12:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0