Ledig dag idag!

Idag är det fredag och det innebär att vi har ledigt från Calle Flygare! :) Idag fick jag lite sovmorgon, vaknade klockan 10,00. Började direkt att städa. Har bytt i sängarna, städat bort skräp, dammsugit och dammtorkat och så skall jag även tillägga att jag har tvättat och hängt upp kläder. :) Det ni! Idag har jag varit duktig och hjälpsam.





Fick precis ett väldigt tråkigt besked.. En av ridskolans mest älskade och finaste ponnyer har blivit såld... Sitter med en stor klump i halsen. Att allt är så orättvist. Jag kommer ihåg den tiden då jag red MoonMist.. Alltid på Mats-kurserna. Alltid de långa duscharna dagen innan kursen så att han skulle bli så vit som möjligt. Potatismjöl var väldigt effektivt.. :) De roliga uteritterna på ängen. Det var verklighet då, men nu är det bara minnen. Minns alltid honom som en snäll och otroligt kärleksfull ponny, tills någon(?) gjorde honom riktigt illa och han blev väldigt rädd och osäker. Jag har fortfarande än idag mina teorier men dem behåller jag för mig själv. Är bara så besviken. Har inga ord att beskriva känslan jag känner just nu. Frågan är ifall det ens är värt att grubbla på. Tror faktiskt inte det. Inte värt att ödsla sin energi på det, det har man gjort så många gånger förr. Man kan inte förändra något som redan är gjort. Helt enkelt, men det är inte lätt att släppa den tanken heller. Kul att man får veta när något händer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0