Haparanda & Stockholm

I fredags for jag ju upp till Haparanda, det har ju ingen kunnat missa liksom. Var där tills på söndag, umgicks med mina nära och kära! På måndag morgon tog jag bussen till Luleå klockan 05,20, GAH vad tidigt och GUD så trött jag var, helt sick :( For med flygbuss till Kallax 08,10 där jag fick vänta i ca 2 timmar på att flyget skulle avgå till Stockholm. Satt och pluggade monologer och dialoger, läste även en bok.. Satt och dödade tid, men det gick väldigt långsamt kan jag då säga. Flygresan gick bra, men det var väldigt mycket turbulens, luftgropar, så vi flög väldigt lågt hela resan, jag trodde jag skulle dö, men nejdå, det gick bra. Piloten, som för övrigt var en kvinna, skötte det galant! Säkert för att hon var kvinna.

Väl framme i Stockholm tog jag flygbussen in till City och gick och lunchade med min släkting Kristina. Det var trevligt men vi fick vänta på maten jättelänge, vi var just påväg att gå när den kom. Dit går vi aldrig mer igen, nejnej. När vi ätit upp maten gick vi vidare i regnet till Kristinas jobb, Näringslivsdepartementet, så satt jag där i nån timma innan skolan började då jag knallade iväg till Calle Flygare (vilken tur att det slutat regna då!). Kvällen på skolan kändes lång eftersom jag var så otroligt trött. Var igång sen klockan 04,00 på morgonen. Kämpigt liv alltså. Höll seriöst på att somna ståendes under vår lunchpause kändes det som, huvudet kändes så tungt och ögonlocken kändes som bly. Men jag klarade kvällen och kom "hem" till Nacka för att gå och sova. Pratade med min älskling och däckade. Sov i hela 12 timmar! Gud så skönt det var! Så dagen idag har varit bra eftersom jag var så utvilad, har inte gjort nå mycket mer än ha varit på Nacka Forum och på Alias teatern. Nu är jag trött - igen. Så, nu ska jag sova!!

Godnatt alla!
Karin <3 Johan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0