Gårdagen! (tisdags)

VAR JÄTTEROLIG! Hihi. Det var otroligt roligt faktiskt. Vi kom dit lite före 09,00. Fick direkt sätta oss i det rummet vi skulle spela in första kortfilmen i. Fick lite kort information om hur regissören tänkt sig hur allt ska vara, hur vi skådespelare ska förmedla våra känslor och repliker osv. De bjöd på både frukt och godis, hehe, jag valde såklart godis före frukten. Med dem höll vi på att spela in från ca 9,30 till 12,30. Med det andra teamet så var det från 13,30 till 17,00. Najs! Men det tog verkligen på krafterna kände man, därför bra med all frukt. Men det var jättekul, och jag kan se mig i framtiden att arbeta som skådespelare faktiskt. Det är otroligt spännande yrke, och nu när man verkligen fick vara med på en riktig inspelning med riktig och bra utrustning, det var så otroligt kul.

Och så har vi fått ett uppdrag till! Hihi! Vi ska få skriva ett till manus nu till en kortfilm. Det är jag, Alma, Dennis och Andreas nu. Det vi gjorde i tisdags skrev jag, Alma och Andreas ihop, fast genom våra monologer. Vi klistrade in en mening där från min monolog, som passade ihop med Alma och som sedan Andreas ena mening gjorde så att det blev perfekt liksom. Det var endast våra monologer vi fick använda. Nu har vi fått mer fria händer. Alma kom på temat och har skrivit det mesta! Det kommer att bli succé! Gud vad bra! Skall dock ej avslöja något om manusets innehåll ännu, hehe! Det är en hemlighet tills alla från skolan har fått se det vi har åstadkomit, top secret faktiskt! Vi har suttit och planerat heeela långa dagen, så det har varit en lugn dag på skolan idag!

Morgondagen kommer också att se likadan ut tror jag, mest planering inför nästa vecka. Vi kommer att få hjälp av Mediainstitutet med inspelning och klippning, så det kommer nog bli en riktigt bra kortfilm :) Kvällen efter Calle idag spenderade vi, ett gäng, på Olsson Skor, en bar på Odeplan. Det var rätt så mysigt ställe, men superdålig och alldeles för hög musik.. Där drack jag en Cosmopolitan, nami!
Nu skall jag fortsätta skriva manuset och skicka det till Mårten på Mediainstitutet. Sen sova eftersom jag skall vara pigg och aktiv imorgon!

Puss och kram alla! Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0