Dag 4

Ja gott folk, idag var vi på Alias teatern igen! Ulf höll ett kort snack om provfilmningar och om hur vi ser på oss själva som personer. Visst, nu accepterar man ju sig lite bättre än vad man gjorde första gången efter en filmning vi gjort.. Första gången var ju nästan en plåga.. Men nu går det faktiskt bättre! Vi som har hittat monologer fick träna ett tag och sen gick vi vidare till ett café för att provfilma där. Vi skulle först filma ute (utomhus) men vädret var så dåligt, regnade lite då och då så vi gick till ett café istället. Det var ju ändå på ett sätt ute vi var eftersom vi inte var i teater-lokalen! Väl inne i konditoriet så var det mycket folk överallt, men vi alla som hade monologer tog ett bord och körde på bara. :) Det var otroligt roligt! Hela utbildningen är jätterolig och det har endast gått 4 dagar?! Liksom, wow! Undra hur bra den här kommer att vara när vi gått hela.. Hihihihi. Känner mig lite fnittrig, är nog tröttheten som talar. Dagen har varit väldigt intensiv. Snabb-pluggade min monolog och under scenen tänkte jag som aldrig förr. Gud i himmelen, men jag kom ihåg hela, det ni!!
 
Student 2010

Morgondagen bjuder på städning och så ska jag självklart shoppa eftersom fredagar har vi ledigt! Var idag och kollade efter en vinterjacka men jag hittade så många.. Till slut så lade jag undan två stycken tills imorgon så jag får tvångstanka nu under natten. Kommer säkert inte kunna sova nu på grund av mitt jävla val att lägga undan de fina jackorna... Kan jag inte få köpa båååda?! :) Plugga är ett måste men skall även sjunga har jag lovat mig själv, hålla igång rösten nu när jag inte har någon sångpedagog här. Nu sova, gud så skönt det ska bli plus att jag även får ta sovmorgon imorgon, yes!!
 
 
Trackback

RSS 2.0