Ooops.

Åh vad tråkigt att vakna upp utan att mamma är här :'( Usch vad jobbigt, seriöst. Men så är det. Jag har suttit och läst i en bok om Antoni Gaudí imorse när jag vaknade, mycket fina byggnader, och så helt plötsligt så kom det så fina minnen ifrån när vi var med ett gäng från Torndalsskolan till Barcelona. Den resan kommer jag sent att glömma, både på gott och ont. Jag hade det överlag bra där, men det fanns sina nackdelar också. Men nog har man jättefina bilder och minnen därifrån, kul :) Vi besökte jättefina byggnader som Gaudí designat med våra spanska elever och deras lärare, samt våra lärare. Vi bodde ensamma i familjer och, det var ju en helt ny erfarenhet, verkligen jättespännande! Man har så mycket roligt att berätta om själva upplevelsen Barcelona också, men det skulle ta en evighet om man skulle berätta allt. Nackdelarna med resan kan jag iallafall räkna upp, för det var ju inte så många men, sånt som man inte själv var van vid som gjorde en sjuk.. Stress, den var helt oundviklig där, hela tiden så sprang man överallt, herrejistanes.. Maten, fick baguetter med choklad hela tiden, mm vad gott. nej. och sen till sist sömnen, man sov kanske 4 timmar per natt. Tänk dig det i nästan 2 veckor. Jag blev jättesjuk av det, jag fick bältros. Men överlag så var det en väldigt spännande resa, tycker jag då från min sida.



Maria & Karin, La Pedrera, Barcelona 2008 (oktober)

Huhu, idag skall jag städa, städa och åter städa! Sen iväg på stan och söka en bok :) Jäkla fint väder ute alltså, får städa snabbt nu så jag hinner ut i det vackra vädret. Det är klarblå himmel, solen skiner och det är ca -3 grader ute. Brr, skenet bedrar som sagt. Uscha. Men dock diggar jag vädret mycket bättre här i Stockholm än i Haparanda där det tydligen är snö, pffh.

Skriver mer ikväll!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0