Goooosh..

Jag sover så jäkla dåligt, det är för varmt i mitt rum och jag drömmer mardrömmar HELA TIDEN. :( Jag har testat med allting, sova med öppet fönster och med en såndär eldriven fläkt - men ingenting funkar. Någon som har ett superbra tips till mig? Jag är i desperat behov av något som kan hjälpa mig att sova utan mardrömmar och varmt rum..

Vi hade träning med krigsoperan igår på spelplatsen. FAN vad kalt det var, herrejistanes! Det var som om man stod still så kunde man inte prata efter tio minuter, såååå kallt var det. Och gud vad jag oroar mig nu inför premiären, det är endast nio dagar kvar, och allt är typ kaos. ;o Sen har det gjorts massor med ändringar med scenmaterial osv, så de saker man tänkt på att göra på ett visst sätt tidigare, får man radera helt och ändra sig enligt de nya planerna. Usch så störande, men okej, de är väl så.. Och sen så kommer vi ju alla som har talroller ha mikrofoner (såklart), och de som sköter ljudet är lite efter med att sätta igång ljudet i myggorna eftersom de inte är igång hela tiden. Och se förstås, jag klandrar ju inte dem men de borde ju få ett papper där de står vart vilken mygga ska vara på i vilken scen osv, för om det kommer vara så här på premiären och varje föreställning så kommer publiken missa jättemånga repliker och till slut kommer de inte hänga med över huvudtaget.. Så, det hoppas jag att de fixar.

Vi har träning med operan ikväll också, vi verkar ju iallafall få tur med vädret - om det håller i sig. Vi ska köra igenom andra akten idag, de scener som kommer efter pausen. Där har jag nog mest repliker tror jag, och där är båda mina sånger också. Gud, hur ska det gå med dem? Jag låter som en igentäppt kossa när jag pratar, fan om jag blir sjuk nu till premiären, det skulle vara min vanliga tur isåfall.. Jag är inte nervös inför premiären alls, det känns som att det är så naturligt, vad ska man vara rädd för? Det är så kul!!! :)

Jag har kanske, KANSKE, fått med mig en kompis till Kebnekaise, HOPPAS VERKLIGEN! Jag vill så gärna fara dit, men hur det blir med att skrapa fram 2500 kr är ju en annan sak. Kanske hittar någon som vill sponsra mig? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0